Preloader

فعالسازی حالت دیباگ (Debug) وردپرس


فعالسازی حالت دیباگ (Debug) وردپرس

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وبسایت وردپرسی تان با خطای صفحه سفید و یا ERROR 500 مواجه شده است. در این گونه مواقع هیچ خطایی به شما نمایش داده نشده و شرایط را برای شما سخت خواهد کرد. در این بخش از آموزش وردپرس قصد داریم تا به شما یاد دهیم که چگونه حالت دیباگ وردپرس را فعال کنید.

زیاد نگران نباشید وردپرس یک قابلیت خطایابی داخلی دارد که بصورت پیش فرض غیر فعال است اما با یک تغییر ساده در فایل wp-config.php فعال می شود.

برای فعالسازی آن وارد فایل منیجر هاست خود شده و در public_html به دنبال فایل wp-config.php بگردید. فایل را Edit کرده و خط زیر را پیدا کنید. اگر وجود ندارد این خط را اضافه کنید:

 

define( ‘WP_DEBUG’, true );

در صورتی که مقدار false باشد یعنی قابلیت خطایابی غیر فعال است و برای فعال کردن آن بجای false مقدار true را قرار داده و آن را ذخیره نمایید.

پس از انجام این کار هنگام مشاهده سایت بجای صفحه سفید خطا و محل آن بصورت کامل نمایش داده خواهد شد.

اگر بخواهید میتوانید لاگ خطا را در فایل متنی ذخیره نمایید که برای این کار پس از انجام مرحله ی قبل باید مقدار زیر را نیز به wp-config.php اضافه نمایید:

define( ‘WP_DEBUG_LOG’, true );

با انجام این کار خطا علاوه بر نمایش در سایت در فایلی با نام debug.log داخل پوشه wp-content  نیز به همراه تاریخ و ساعت ثبت خطا ذخیره می شود.

ممکن است بخواهید خطاهای سایت را ذخیره کرده اما آن ها را نمایش ندهید زیرا نمایش خطا در سایت علاوه بر خطر امنیتی اتفاق خوشایندی برای بازدید کننده سایت نیست! برای انجام این کار خط زیر را نیز به wp-config.php اضافه میکنیم تا نمایش خطا را در سایت غیر فعال کند:

define(‘WP_DEBUG_DISPLAY’, false);

 

 

خرید هاست ویژه وردپرس 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس :-02191304105

info@parsnovinserver.com